מזג האוויר החם והיבש ששורר ברומא אינו מונע מהתיירים להגיע אליה ביוני, לפסטיבלים ולאירועים המתקיימים בה בתחילת הקיץ. מנהלת העיר רומא מעודדת ביקורי תיירים באמצעות שלל אירועים ומבצעי הנחות רבים, וחודש יוני הוא תחילתו של לוח אירועים ללא הפסקה של מופעי מוזיקה, מחול ואירועי תרבות, המתקיימים בפארקים ובאתרים הארכיאולוגיים בעיר רומא.

רומא בחודש יוני

רומא היא מהערים האהובות ביותר על תיירים. בשטחה אתרים היסטוריים ודתיים מרהיבים. בעונות הקרירות יותר אפשר לערוך טיולי מסלול מקסימים ברחובות, בסימטאות ובאתרים העתיקים, אך חודשי הקיץ אינם מתאימים במיוחד לטיולים ברגל. ברחובות מתנהלת תנועת רכבים כבדה, ולמרבית הפעילויות יש להזמין כרטיסים מראש.

הפיצוי הוא במגוון האירועים שמציעה העיר למבקריה המוקסמים. בימים אחרים, בהם מזג האוויר חם במיוחד, אפשר לשהות בבית המלון, לבקר במוזיאונים ובמרכזי הקניות הממוזגים ובערבים הקרירים יותר – לטייל לאורך גדת הטיבר ולבקר בדוכני הירידים הפתוחים עד שעות הלילה הקטנות.

סיורי היסטוריה ומוזיקה

מוזיאונים ומוזיקה – בחודש יוני מתקיימים בעיר סיורים מרתקים, הכוללים ביקורים באתרים עתיקים עם קורטוב של תרבות מוזיקלית, המתאימים במיוחד לחובבי היסטוריה איטלקית ומוזיקת בארוק. בתכנית נכללים סיורים בארמונות ובכנסיות שכיום משמשים כמוזיאונים, ובסיומם קונצרטים קלאסיים שנערכים באולמות העתיקים.

המבקרים יכולים להנות מסיורים מודרכים בלב ההיסטוריה האיטלקית בכנסיית סנט אגנזה, בארמון פמפיג'י ובארמון פלקוניירי ומטיול מוזיקה, אמנות ומסתורין בכנסייה הקפוצ'ינית. לתשומת לבכם: רשימת המבקרים מוגבלת, ויש להזמין כרטיסים מראש.

פסטיבלים ברומא

פסטיבל 'רומא פוגשת את העולם' (Roma Incontra il Mondo) – באמצעו של חודש יוני מתחיל ברומא פסטיבל קיץ ארוך, המתקיים על גדת האגם של פארק Villa Ada היפה, השני בגודלו ברומא, ובו משתתפים מוזיקאים מרחבי העולם. מדי ערב נערכים בפארק קונצרטים באוויר הפתוח, עם הרבה מוזיקה, ברים, דוכני ספרים ואוכל מקומי.

אירועים דתיים

חגיגות הולדת יוחנן הקדוש – בחודש יולי נערכות חגיגות הולדת יוחנן הקדוש בבזיליקת מונוליטי בפיאצה סן ג'ובאני שברומא.

הכנסייה, הנקראת על שמו של יוחנן המטביל, היא כנסיית האם של הכנסייה הקתולית ומקום המושב הרשמי של האפיפיור. הבזיליקה המרשימה הבנויה בצורת צלב היא אתר היסטורי מרתק. הכנסייה הניצבת כיום בנויה על מבנים דתיים עתיקים יותר, שהראשונים בהם קיימים עוד מימי האימפריה הרומית, בהם נבנו כנסיות וארמונות רבים שהותירו את חותמם באתר הדתי וההיסטורי.

בבזיליקה המרהיבה ובכיכר הקרובה נחגג יום הולדתו של הקדוש בטקס דתי מרשים ובפסטיבל הכולל דוכנים עם מזון מקומי. בשעות הערב והלילה מוארת הכיכר בלפידים.

תחרויות ספורט

תחרות אתלטיקה בינלאומית – בחודש יוני נערכות באצטדיון אולימפיקו ברומא תחרויות אתלטיקה במסגרת ליגת יהלום – סדרת אירועי ספורט המתקיימים באצטדיונים הנבחרים בעולם. בתחרות משתתפים טובי האתלטים הבינלאומיים.

כנסים וועידות

בחודש יוני מתקיימים בעיר ועידה של ארגון OWASP המתמקדת באבטחת אפילקציות, כנס מתלמדים בתחום UX וכנסים גדולים בתחומי רפואה וניהול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


נא העתק הטקסט שמופיע בתמונה

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

'